Guys Are Too Demanding ??!!

::: A story of a house where lived 3 girls named SYA :::
An appreciation to my fren, UsE for the effort, in designing this blog

Thursday, May 13, 2004

Guys Are Too Demanding
:: Episode 6 - RISYA story ::

04-01-04 - Kasih Tak Sampai
Kami menanti kedatangan tetamu istimewa Datuk Zailan, our MD di lobi Hotel Impiana KL. Arin dan Haikal ada sekali bersamaku. Mereka berbual sesama sendiri sementara menanti kehadiran kenalan lama Datuk dari Terengganu itu. Lobi itu mengundang ingatan terhadap kenangan lama. Segalanya masih sama. Aku memerhatikan kerusi di mana aku duduk berhadapan dengan Miri di lobi itu. Panas mataku mengingatkan kenangan lama itu. Ku tahan jangan sampai air mataku mengalir keluar.

4 januari 2004 – aku masih ingat tarikh itu. Aku dan Miri bertemu setelah dia melepaskan ku pergi hanya melalui telefon. Pertemuan di hadapan escalator menuju ke tower kebanggaan KLCC, diikuti dengan kata-katanya semasa kami duduk minum di San Francisco Coffee, Suria KLCC. Masih dengan keputusannya. Dia melepaskan ku pergi. Katanya, dia tidak akan berkahwin dengan perempuan Semenanjung. Walaupun bibir menguntum senyum, dan aku merelakan perpisahan itu, hatiku tetap hancur berkecai. Tambah sedih apabila dia menghadiahkan ku set perfume Happy Clinique. Tidak pernah mendapat apa² sepanjang berkasih, mengapa memberi ketika sudah berpisah. Apa tujuannya?

Kemudian kami bertemu di lobi hotel ini. Ketika aku menolak pintu hotel, ku nampak seorang lelaki berjalan di hadapan Miri. Sangkaku kuat mengatakan itu abangnya. Lelaki itu tampak terkejut apabila Miri memberi isyarat kepadaku supaya duduk dulu sementara menunggunya di lobi. Entah apa la anggapan abang Miri terhadapku. Miri memberitahu abang dan kawannnya sudah mengetahui tentang diriku. Namun, bercalar juga hatiku apabila Miri memberitahuku abang dan kawannnya menyuruh Miri supaya tidak melayanku. Hey, bukan aku yang memaksa Miri supaya menerima ku. Bukan aku yang memulakan perhubungan ini. Adil kah tanggapan mereka? Berbaloi kah apa yang aku buat selama ini untuk Miri?

"Saya minta maaf.. Saya tahu saya yang memulakannya.. Tapi things become more complicated. Saya taknak awak susah dengan saya.." Wajahnya tampak sugul ketika bersuara.
"Tapi kenapa bila saya tanya awak kata this is for real. Kenapa sekarang dah lain?!"
"Im so sorry.. Saya telah kecewakan awak. Tapi kita masih boleh berpatah balik"

Berpatah balik? Adakah dia tak tahu hati ku sepenuhnya menyayanginya. Sudah pasti dia tahu. Kalau la ini tidak mencukupi, barangkali benarla seperti yang Fika kata Guys Are Too Demanding!!


"So, awak taknak teruskan our relationship?" Dia menggeleng.
"Betul awak taknak teruskan?" Dia menggeleng lagi.
"Kita cuba eh? Awak taknak cuba ke?" Sayu hatiku melihat dia menggeleng lagi. Terasa diri kosong dan semangatku melayang entah ke mana. Namun, tidak setitis pun air mataku mengalir. Tuhan,tabahkanla hatiku ini. Jika inila ketentuanMu.. aku redha!

Kami memutuskan untuk berpisah di situ. Dia menghantarku ke car park. Sepanjang perjalanan, kami hanya mendiamkan diri. Tiada apa lagi yang harus diperkatakan agaknya. Perasaan ku berbaur-baur. Inilah agaknya kali terakhir aku bertemu dengannya. Apabila sampai di kereta, tanpa menoleh, dia terus berlalu. Dia menolak untuk ku hantar ke depan hotel, katanya kepalanya berat dan ingin terus berehat. Pecah tangisanku di situ. Sepanjang perjalanan dari Impiana ke rumah, aku menangis tidak berhenti. Ingat lagi aku mengirimkan sms kepada Oon, yang ingin mengetahui perkembanganku, mengatakan 'segalanya sudah berakhir'.


Indah .. terasa indah
Bila kita terbuai dalam alunan cinta
Sedapat mungkin terciptakan rasa
Keinginan saling memiliki

Namun bila itu semua
Dapat terwujud dalam satu ikatan cinta
Tak semudah seperti yang terbayang
Menyatukan perasaan kita ...

Tetaplah menjadi bintang di langit
Agar cinta kita akan abadi
Biarlah sinarmu tetap menyinari alam ini
Agar menjadi saksi cinta kita
berdua ... berdua ...

Sudah.. terlambat sudah
Kini semua harus berakhir
Mungkin inilah jalan yang terbaik
Dan kita mesti relakan kenyataan .. ini

Menjadi saksi kita berdua ...

::: Padi - Kasih Tak Sampai :::

"Sya.. Kenalan Datuk Zailan dah sampai. Itu mereka. Jom.." Tiba² suara Arin memecahkan lamunan ku. Aku memandang ke arah yang ditunjukkan. Kelibat 2 orang lelaki menghampiri kami. Salah seorang daripadanya pasti anaknya.
"Are u ok Sya? Kau senyap dari tadi lagi.."
Aku hanya tersenyum.
"Yeah im ok. TQ.. jom kita jumpa mereka.."

Kami meninggalkan lobi Hotel Impiana dan dengan Odyssey syarikat, kami membawa mereka berdua bertemu dengan Datuk Zailan di pejabat. Aku menoleh sekilas tempat yang meninggalkan kenangan itu. Hmm tinggallah kenangan, tinggallah semua. Moga aku akan kuat menghadapi cabaran ini.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home