Guys Are Too Demanding ??!!

::: A story of a house where lived 3 girls named SYA :::
An appreciation to my fren, UsE for the effort, in designing this blog

Tuesday, June 22, 2004

Guys Are Too Demanding
:: Episode 36 - SYAHIRA story ::

Deringan telefon kedengaran apabila dia sampai di pintu biliknya. Bergegas dia masuk ke dalam dan mendapatkan telefon pejabatnya.
"Hello.."
"Hello..Cik Syahira.. Akmal from HEA"
"Oh En Akmal.. Ada apa tu ye..?"

Apahal lagi la mamat ni? Tak abis-abis nak telefon aku.
"Hmm kebetulan saya ada di fakulti Cik Syahira ni.. Ada saya bawakkan sekali dokumen yang Cik Syahira perlukan tempohari.. Saya ingatkan nak singgah pejabat Cik Syahira untuk beri dokumen ini."
"Oh.. Terima kasihla En Akmal. Tidak perlu susah-susah nak antar ke bilik saya. En Akmal letak di box saya di pejabat fakulti pun dah terima kasih banyakla... nanti saya ambil.."
"Eh takde susahnya la nak ke bilik Cik Syahira tu.. Kalau nak naik pejabat memang susahla.. sebab kena naik tangga.. Bilik Cik Syahira pun kat bawah je kan?"

Eh tahu pulak mamat ni bilik aku kat mana?
"Tapi saya tak janji boleh tunggu.. Saya dah nak ke kelas ni kejab lagi.."
"Hmm kejab lagi saya sampai. Takpela, ikut waktu Cik Syahira.. Kalau tak sempat karang.. saya letak di box di hadapan bilik Cik Syahira.."
Ait.. tahu plak dia, ada box depan bilik aku. Cepat-cepat aku mengemas untuk ke kelas, setelah meletak telefon. Suka hati dia la nak datang ke apa ke. Bukan tak boleh suruh ofisboy dia antar ke pejabat fakulti.. nak jugak antar ke bilik aku. Terajin la plak pegawai sorang ni. Tiba-tiba ketukan pintu kedengaran. Dia mengintai keluar dari tirai langsir. Sah, si Akmal. Tersenyum dia membuka pintu.
"Terima kasih banyak la En Akmal.." ucapnya setelah menerima dokumen itu.
"Sama-sama. Lepas ni kelas di mana?"
"DKG 8.."
"Oh.. sekali jalan.. Jom la kita jalan sama.."
"Eh takpela.. Saya nak bersiap dulu sebelum ke kelas. En Akmal kena tunggu karang. "
"Takpela.. Tadi Cik Syahira kata dah nak pergi kan? Kalau tunggu pun sure tak lama."
Lelaki itu tersenyum. Eh mamat ni.. tak paham bahasa la plak. Kenakan aku balik plak tu. Isk isk.. Malasla aku nak melayan. Kalau budak-budak nampak nanti macamana agaknya. Dia tahu Akmal antara pegawai universiti yang cukup dikenali kerana keterlibatannya dalam pelbagai aktiviti kokurikulum bersama pelajar. Tersenyum lelaki itu apabila dia keluar dari biliknya. Dia menawarkan diri untuk membawakan laptopnya namun segera dia menolak. Isk isk dia ni..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home