Guys Are Too Demanding ??!!

::: A story of a house where lived 3 girls named SYA :::
An appreciation to my fren, UsE for the effort, in designing this blog

Sunday, June 20, 2004

Guys Are Too Demanding
:: Episode 34 - RISYA story ::

Di dalam kapal terbang, Arin menegur keadaan ku yang ternyata keletihan.
"Sampai Kul baper kau gayut dengan Nahar semalam?" "Mana tahu gayut dengan dia?"
"Tahu... dia bagitau.. before balik makan tu, dia tanya no bilik kau.. Aku tanyala kenapa.. Dia cakap nak call kau.. Nasib baik je call.. kalau nak datang bilik, memang sure nak makan pelempang aku.."
"Isk ada ke..?"
"Berani la dia buat macam tu.. Kalau nak kena ajar dengan aku.."
Aku memandang wajah Arin. Kenapa plak mamat ni..
"Aku bukan apa Sya.. Cuma hati-hati la.. jangan cepat percaya sangat.. Aku pernah kenal orang set-set syed ni. Diorang ni lain skett tau.. "
"Apa lak??"
"Tak tahu la yang ni.. tapi yang aku kenal tu.. bab-bab XXrated ni.. jangan citerla.. Diorang kan kuat seks.. Tak pasal-pasal karang dia bagi sms unsur XXrated kat kau"
"Arin.."
"Sya.. Aku ni kawan kau Sya.. We been together in one place bukan satu hari je tau.. Aku cuma nak ingatkan kau.. Kau tu baik kadang-kadang tak bertempat. Kalau orang ajak keluar, tak sampai hati nak tolak."
Aku diam.
"Lagi satu ngan kita ni dia pandang sebelah mata jek.. yelah Syed la katakan.. Nanti dah bercinta cintun sekali dapat tentangan family.. sebab kau bukan syarifah.. tapi mebbe tak semua aa.. syed kau ni mebbe baik.. tapi nasihat aku hati-hati la..."

Aku masih mendiamkan diri. Entahla, masih terlalu awal untuk menilai. Aku kenal Nahar baru sepuluh hari.. dan hanya berbicara erat malam tadi sahaja.
"Kau marah Sya..? Sorry Sya.. Tapi niat aku baik.."
"La apa lak nak marah... TQ so much Arin.. Kau ingat aku dah jatuh hati ke dengan dia?""Eh mana nak tahu.. Hes got everything.. Rupa, gaya dan kerjaya.. Ada title Syed lak tu.. Nanti anak-anak kau semua ada Syed.. Syarifah.. Tipula kalau perempuan tak suka lelaki macam tu.."

Aku terdiam. Sedikit pun aku tidak menafikan kata-kata Arin. Namun aku tahu diriku bukan sebegitu.
"Tapi aku tahu kau camner Sya.. Kalau tak.. Takkan la kau suka kan Miri kan? Aku tahu Sya.. Hati kau masih ada pada Miri.. Tapi Sya.. as a gud fren, aku tanak tengok kau suffer.. Carila lelaki yang boleh appreciate kau Sya.. Jangan cari macam Miri.. Banyak lagi lelaki yang baik.. Mana tahu mebbe Nahar orangnya.. Kalau dia baik.. aku rasa tak salah Sya.."
"Ntah la Arin.. Aku masih belum lupakan Miri lagi.. Tapi ntahla.. biarla keadaan yang tentukan.. Sekrang ni.. nak cepat-cepat sampai KL.. then g makan kat tepanyaki.. Nak belanja kau! Kau ni macam makin banyak nak tabur jasa kat aku.. Takut nanti tak sempat nak balas.. Hmm karang termakan budi, tergadai body.."

Arin tergelak mendengar kata-kataku. Aku sebenarnya sengaja menukar topik perbualan. Tidak mahu Arin tahu yang aku sedih setelah mendengar nama Miri disebut. Dan dia tidak mahu air matanya tumpah di hadapan Arin. Sesungguhnya, sayangnya pada Miri masih jitu.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home