Guys Are Too Demanding ??!!

::: A story of a house where lived 3 girls named SYA :::
An appreciation to my fren, UsE for the effort, in designing this blog

Monday, May 24, 2004

Guys Are Too Demanding
:: Episode 24 - SYAFIKA story ::


Dari lapangan terbang Senai lagi dia sudah memberi sms kepada Hafiz untuk berjumpa di Selera Putra pukul 6 petang. Dia terus pulang ke rumah setelah habis tugasnya di JKR. Terasa pelik rasanya dijemput Pak Mat. Mama dan Mak Jah menghantarnya ke Senai setelah zohor. Pukul 3.30. aku sudah berada di perut kapal. Ingin ambil flight lagi lewat, mama tidak bagi. Dalam flight, aku membaca email dari Kak Ris yang dicetak sebelum aku pulang. Berkali-kali aku membacanya seolah-olah ingin lebih memahami isi kandungan email itu. Kak Ris perlukan bantuanku untuk risik keadaan Abang Lan. Sebab tu, aku perlu bertemu Hafiz. Sempat juga dia chat dengan Deen malam minggu sekembalinya lelaki itu dari usrah. Kepada Deen dia minta pendapat bagaimana untuk membantu Kak Ira.

"Kau ni biar betul Sya.." Itula kata-kata pertama yang keluar dari mulut Hafiz apabila aku menyatakan hasratku. Aku membuang pandangan ke Istana Sultan Selangor yang terletak di seberang tasik.
"Aku niat baik.. Bukan apa Fiz.. Nak tolong kawan aku gak.. Diorang kawan lama.. Macam pakwe makwe.. Tapi abang Lan tu macam tak serius la plak.. Kau kan ofismate dia.."
"Memangla ofismate aku.. Tapi dia department lain. Dia jaga international network.. Memang baik dengan dia.. Tapi bab-bab personal ni.. takkan aku nak masuk campur.."
"Hmm abis kau ingat aku suka ke? "
"Hmm takpe ke Sya. Macam tak elok je kita sibuk-sibuk hal orang..."
"Entah la Fiz.. Aku ni pun niat nak tolong orang je ni. Memangla bukan Kak Ira yang mintak tolong. Tapi orang nak bina masjid.. Kau takkan taknak tumpang sekaki.. Pandai-pandaila.. Kau kan pandai deal dengan orang.. cari client pandai.. cuba la.. Manalah tahu Tuhan tolong. Tengok pergaulan dia camner.. Ada kawan dengan perempuan lain tak? Apa-apa la.."

Hafiz termenung. Dia menarik nafas panjang.
"Aku cubala.. Tapi aku tak boleh nak janji tau.. Kau pun tahu kan.. budak lelaki ni lain.. Hal-hal personal ni jarang sangatla dibualkan.. Aku cubala.."
Aku menarik nafas lega dengan jaminan Hafiz.
"Lagipun macam kita je yang kenalkan diorg.. Manalah tahu diorang memang ada jodoh.. Kita tolong sedaya yang boleh je la kan.." Hafiz bersuara lagi. Memang, mereka bertemu di majlis rumah terbuka Hafiz. Aku datang membawa Kak Ira.. dan secara tidak langsung, kami yang memperkenalkan mereka berdua.
"Thanks Fiz.. Nanti aku belanja kau ek.. bila semua dah settle.."
"Ha itu yang aku tunggu dari tadi tu.."

Kami berdua sama-sama tergelak. Moga Tuhan memberikan kami pertolongan.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home