Guys Are Too Demanding ??!!

::: A story of a house where lived 3 girls named SYA :::
An appreciation to my fren, UsE for the effort, in designing this blog

Sunday, May 16, 2004

Guys Are Too Demanding
:: Episode 15 - RISYA story ::

LOST ALL THE MEMORY

1 new message
Sya, how r u? heard that u fall a sick kat Bintulu. was that bad? Im sorry Im not there! hav a gud rest. hope 2 CU soon!


Arin. Smsnya mengejutkan aku dari lenaku yang panjang. Itu la Arin! Miri pun tidak secaring Arin. Moga Tuhan memberikannya kebahagiaan. Alhamdulillah, lega rasanya apabila mendapati dia berada di dalam bilik di rumahnya. Sudah 2 bulan lebih tak cukup tidur menyiapkan projek itu, akhirnya berjaya juga dia tidur lena. Syukur dia sudah sembuh dari sakit, dan masih dipanjangkan umur. Segera ku buka tingkap bilikku. Ya Razak, semoga rezeki akan melimpahi diriku hari ini. Nampak dari kejauhan, ERL sudah memulakan operasinya. Aku mencapai telefon.

me, getting better. btw, u r so sweet Arin. thanks! appreciate it so much. u take care too!

Segera ku matikan lamunan, apabila mataku menangkap jam di dinding. Sambil tanganku pantas cuba meletak telefon di atas meja. Tak disangka, Nokia 6510 ku jatuh ke lantai. Oooh Tuhan, ku capai telefon yang banyak berjasa itu. Sorry ek. Sian dia jatuh lagi. Namun, aku memuji ketahanannya. Sudah banyak kali jatuh di site, di ofis, dan di rumah.. Pernah juga casingnya bersepai namun masih elok. Mungkin keluaran Zitron memang bagus.

Sedang memasak bersama Fika di dapur, telefon ku berbunyi lagi. Sms dari Arin memberitahu dia masih di Kerteh dan merindui rumahnya. Ini la kami, kerap sangat outstation luar KL. Malah kami pernah dihantar ke luar negara sama ada mengikut Datuk atau melawat tempat client. Ketika itu ku sedari Inbox ku hanya ada satu sms dari Arin. Mana hilangnya sms Arin pagi tadi? Rasanya belum ku delete lagi. Aku terpikir sesuatu. Tanganku pantas menekan MESSAGES > MY FOLDERS > MIRI, melihat folder sms yang ku create khas untuk sms dari Miri. Hasilnya empty. Tidak percaya dengan pandangan mata sendiri, aku offkan telefon dan onkannya semula. Masih empty. Terasa terbang melayang semangatku.

"Kenapa kak?" Fika bertanya apabila melihat aku terdiam selepas mengambil telefon.
"All gone.. all the sms frm Miri gone.."
"Ha? Akak dah delete ke? Dulu akak kata akak tak sanggup nak delete."
"Yeah, dia ilang sendiri. Tadi phone akak jatuh. Hilang semua sms Miri.."
"Yang beratus-ratus tu. Ooo mine.. Poor u sis."

Aku hanya diam. Memang aku tidak pernah lagi membuka folder sms Miri itu. Tidak sanggup. Ungkapan sayang, rindu, kenangan kami bersama ada bersama-sama sms tersebut. Aku memang tidak sanggup untuk delete, kerana delete means aku harus buka dan pasti akan membacanya. Bukankah akan mengundang kesedihan akan kenangan-kenangan tersebut.
"Abis camner kak??"
"Tak pela Fika. Akak memang doa supaya Tuhan dapat memberikan akak pertolongan agar akak dapat lupakan Miri. Maybe its a sign, or wanna show me that i need to move.. to forget him. Biarlah i lost all the sms, lost the memory. Starts a new life from now.."
"Yeah, setiap apa yang berlaku tu ada kebaikannya kak. Whatever yang akak tempuh, do remember that we r all behind u. U r not alone kak.."
"Lembik ke akak ni Fika? I shouldnt act like this rite?"
"Eh takdela. U r such a strong and independent lady kak. Trust me, semua orang akan begini kak. Keluarkan segala kesakitan akak. Selagi akak pendam, ia takkan pulih. Lets it heal kak. Walau apa cara sekalipun.."
"Thanks Fika.."
Aku memegang tangannya, dia menyambut lalu kami berpelukan. Erat.

"And it may be that u dislike a thing that is good for you.."
(Quran 2.-216)

1 Comments:

Post a Comment

<< Home