Guys Are Too Demanding ??!!

::: A story of a house where lived 3 girls named SYA :::
An appreciation to my fren, UsE for the effort, in designing this blog

Saturday, June 26, 2004

Guys Are Too Demanding
:: Episode 37 - SYAFIKA story ::

Lapangan terbang Subang masih ramai orang walaupun jam dah menunjukkan hampir 8 malam. Bersama uncle Chiu, driver grandpa Fong, dia menunggu ketibaan lelaki yang dirindui. Banyak perkara yang ingin dikongsi bersama lelaki itu.. Malah tarikh ketibaan memang dinantikan buat sekian lama. Wajah ceria Fong dilihat ketika tiba di balai ketibaan. Tersenyum girang dia ku lihat, sedikitpun tidak terkejut dengan penampilan baruku. Apatah lagi, aku tidak menyambut tangannya dan tidak memeluknya seperti selalu. Dia faham. Aku telah menerangkannya di dalam surat sebelum dia pulang ke KL.

"U look so beautiful compare to a picture.. "
"Thanks Fong.."
"Hmm this is for u.. Tak banyak choice kat sana.."
Dia mengeluarkan sesuatu dari beg sandangnya. 2 helai skaff buatan itali.. cantik sekali.. keduanya warna kegemaranku.. beige. Barangkali sebagai menyokong perbuatanku yang kini bertudung.
"Thanks Fong.." Aku tersenyum memandangnya.
"Dah tak boleh kiss pipi Fong ye sekarang?" Fong mengusik. Aku menggeleng dan tunduk malu. Sudah jadi tradisi dari kecil lagi.. Setiap kali Fong memberikan sesuatu, pipinya akan ku cium. Namun itu dulu.. Ketika perasaan kawan sahaja yang ada di dalam hati.. Namun, dengan keadaanku sekarang.. dan usia yang semakin menginjak dewasa.. di samping perasaan di hati yang semakin bergelora.. segalanya ku tahan. Aku harus sedar batas pergaulan dalam Islam. Malah berdua-dua di kerusi belakang ini juga patutnya dihindar.. Nasib ada uncle Chiu.
"Fong paham.. Masa Fika citer dalam surat aritu.. Fong ada tanya kawan-kawan agama Islam.. Ada mereka cerita.. Bagusla.. Maksudnya Fika dah follow apa yang agama Fika suruh.. Fong macam selalu, akan selalu support Fika.. selalu menghormati apa jua tindakan dan keputusan Fika.. Cuma Fong minta.. jangan sampai perhubungan ini diputuskan.. jangan tinggalkan Fong tau.. Kalau tak, Fong carik Fika sampai lubang cacing.."
"Hmm carila.. Macam muat nak masuk lubang cacing.."

Kami ketawa. Bercerita tentang program usrah yang ku hadiri. Bercerita tentang teman baru yang ku kenali. Sekali lagi Fong memberi amaran untuk tidak meninggalkannya setiap kali aku mendapat teman baru.
"Tudung ni Fika beli kat mana?"
"Jalan TAR..."
"Uncle Chiu.."
"Ya Tuan Muda.."
"Uncle Chiu tahu mana Jalan TAR?"
"Tahu Tuan Muda.."
"Fika.. Esok keluar dengan Fong... Fika takde apa-apa kan esok.."

Aku menggangguk. Mana ada hal lain. Segalanya untuk Fong.. Semua perkara perlu diselesaikan sebelum Fong pulang. Termasukla assignment ku.
"Bila Fika balik sana..?"
"Minggu depan.."
"Nanti Fong antar.. ok?"
"Hmm biasanya abang Ngah yang antar.. Takpela Fong.."
"Hmm nanti Fong bagitau abang Ngah... Or dua-dua pergi la.. Pergi dengan kereta Fong.."

"Aku mengangguk. Apa lagi yang nak dikata.. Gembiranya hati.. dihantar oleh 2 jejaka kesayanganku.

Esoknya, pagi-pagi lagi kami dah keluar. Setelah dihantar oleh Uncle Chiu, kami menyusuri Jalan Masjid India hingga ke SOGO berjalan kaki berdua. Aduhai, gembiranya di hati bukan kepalang. Fong nampaknya suka aku bertudung. Nampak manis dan sopan katanya. Hampir setiap kedai yang disinggah, dibelikan aku tudung beranika corak dan warna. Kemudian, kami makan di Delifrance Sogo. Fong tahu aku hantu aiskrim.. dan mengemari sandwich.. Justeru itu, itulah hidangan yang dipesan. Kemudian, dia tiba-tiba sahaja hilang sebentar dan muncul semula dengan bunga di tangan. Aduhai.. sayu aku melihat gelagatnya. Layanan dan dorongan dirinya, buat aku jadi terharu. Tuhan, jangan la hati ini dicuri olehnya. Gentar aku dengan kemungkinan ini. Janganla aku jatuh hati pada teman baikku sendiri.

"Fong, jangan manjakan diri Fika.. dengan ini semua Fong.. Jangan buat Fika takut.."
"La, nak takut apa? Bukannya Fong curi.."
Dia tersenyum nakal memandangku.
"I tell u what.. I can do anything.. ANYTHING for u.. Just dont leave me! I can die live without u."
Aku ingin menuturkan sesuatu namun tiada kata-kata yang keluar dari mulutku. Aku sebenarnya terperanjat mendengar kata-katanya. Bergurau kah dia?

"Weh Sya.. Jauhnya mengelamun.. Aku rasa macam tembus istana sultan selangor tu kau tenung.. Teringat boyfren ke..?"
"Hmm memang pun.. boyfren lama.. Kau bila sampai? Tetiba je tercegat kat depan mata.. Tunggu macam tunggu buah nak gugur.."
"Alamak my fren, sorryla.. Kau tahu jela.. Jalan Tun Razak.. Jalan Sg Besi nak sampaikan ke Putrajaya ni..baik-baik boleh sampai 1/2 jam.. dah nak dekat 1 jam.. Sorryla ek.. Aku belanja kau makan sebagai tanda mintak maaf.."
"Eh bukan aku ke yang patut belanja kau Fiz? Kan ke aku suruh kau buat something.."
"Aah ek.. Takpela apa2 hal pun kita makan dulu aaa.. Sambil tu kita story-story k.. Kau nak makan apa? Meh aku amikkan."

Aku tersenyum dan mengangguk. Senang deal dengan Hafiz. Dia memang boleh diharap.
"Yang kau senyum-senyum tu apa.. Aku bukan tahu apa maknanya senyum tu la.. Kau nak makan apa Cik Syafika Izani Ahmad?"
"Weh aku yang suppose belanja kau.. Kau duduk sini.. Meh aku layan kau lak kali ni.. Kau nak makan apa?"
"Oh bukan lelaki yang patut melayan ek? Okla.. bukan senang nak dapat kau layan ni.. Aku nak makan nasi beriayani ayam k.. Thanks Sya.."

0 Comments:

Post a Comment

<< Home