Guys Are Too Demanding ??!!

::: A story of a house where lived 3 girls named SYA :::
An appreciation to my fren, UsE for the effort, in designing this blog

Saturday, June 26, 2004

Guys Are Too Demanding
:: Episode 40 - SYAFIKA story ::

HAFIZ'S Story

"Kau dah sedia ke nak dengar aku bercerita kisah orang ni Sya?"
"La.. Aku datang ni .. tunggu kau sikit punya lama.. Kau boleh tanya macam tu Fiz.."
"Takdela.. kita ni nak cakap pasal orang.. Dosa weh.. Ntah tuan empunya badan suka ke tak.."
"Oh comeon la Fiz.. Kau ni.. Apsal lak.. Kau nak citer yang tak buruk pasal abang Lan ke??"
"Hmm aku pun tak tahu buruk ke tak? Tapi kalau abang Lan tak suka.. Dosa kan?"
"Aku tak tahu la Fiz.. Dosa pahala.. bukan kita yang tentukan. Niat aku baik.. nak tolong member aku. Aku expect benda baik jek.."
"Hmm.. tak la Sya.. Lan ramai kawan perempuan la beb! Ramai la.. Sampai aku pun tak tahu mana yang special.."
"Yeke? Sure? Abis Kak Ira tu?"
"Weh ilek dulu.. Kau ni tak caya aku la plak. Abis tak guna jek aku cakap. Biar kasik aku abis cakap la.."
"Ok ok sorry!"
"Yang aku tahu sepanjang penyiasatan aku ..Dia ni selalu keluar waktu lepas ofis. Lepas kerja dia cepat-cepat keluar nak g amik adik dia dari sekolah ke apa ntah.. pastu dia balik ofis balik.. Keja sampai magrib tu.. Then dalam kul 8 tu kadang-kadang dia g karaoke dengan ofismate dia. Kdg2 dia balik terus.. kadang-kadang dia meeting sampai kul 10 lebih. Kebetulan plak sepanjang bulan ni, dia tak g outstation so senang jugak aku nak tengok dia. For your info, member-member ofismate yang temankan dia g karaoke tu perempuan semuanya. Aku pernah ikut sekali jek. So far, takde benda yang pelik-pelik la. Lan pandai main gitar, tapi suara dia tak sedap sangat."
"Hey, sempat lagi tu kutuk orang.."
"La, kau suruh aku cerita.."
"Citer yang penting-penting je dah la... Kau tak belajar buat summary karangan ke dulu?"
"Ok ok.. kau ni keras la Sya.. Dari dulu sampai sekarang.. "
"Aku serius ni Hafiz.. Kita tengah serius ni ok!"
"Ok ok.. Isk.. Sampai mana tadi?"
"Sampai kau kutuk suara abang Lan tak sedap.."
"Hmm.. dia ni homely type gak.. Weekend kalau tak outstation duk rumah.. Kadang temankan mak dia g Carrefour kat Wangsa Maju tu.."

Aku mengangguk. Bagus betul si Hafiz ni. Macam mana dia tahu abang Lan g Carrefour dengan mak dia agaknya. Pakar betul la dia ni!
"Lan selalu dapat sms. Kalau dia tak vibrate phone dia.. asyik dengar bunyi jek.. Dia lak rajin melayan.. Satu perkataan pun dia balas.. Tak pastila dari sapa.. Tapi bila aku tanya dia kata kawan semuanya.."
"Dari orang lain ke orang yang sama.."
"Hmm ada yang dari orang yang sama.. ada dari orang yang lain.."
"Mana kau tahu ni?"
"Kadang tu aku saje lepak kat ofis dia.. Aku tebalkan muka la tanya.. Dan aku dapat berita yang ini dari ofismate dia. Sorang minah ni ..dia memang selalu borak-borak dengan Lan.. So aku percaya benda ni betul.."
"Apa dia?"
"Hmm dia ada kawan dengan sorang janda takde anak.."
"Hmm aku rasa Kak Ira dah tahu la pasal benda tu.. Abang Lan dah pernah bagitau.."
"Abis Kak Ira tak kisah ke? Hmm Kak Ira tu caya abis kat Lan?"
"Aku tak pasti la.. Tapi Lan pernah bagitau minah tu.. best kawan dengan janda tu.. Banyak pengalaman.. Kau rasa apa maksud pengalaman tu?"
"La.. manala aku tahu.."
"Aku rasa pasal hubungan suami-isteri. Intercourse.."
"Kau jangan main rasa-rasa je Fiz.. Aku nak fact je nih.."
"Ok.. drop bout that.. Kalau aku ada 2 hari je lagi.. mesti aku dah boleh dapatkan apa relationship dia dengan janda tu.. Aku baru tahu kelmarin. Tak sempat nak korek sendiri dari Lan.."
"Tak pela Fiz.. Okla nih.. Banyak juga info kau dapat.."
"Lan ni baik gak. Takde la tidur-tidur dengan pompuan. Minum ke .. takdela.. Tapi kan Sya.. Kalau pendapat aku.. Kalau Kak Ira nak serius relationship ke kawin.. Aku nasihatkan.. tak payahla.. Lan ni belum nak komitmen.. Dari cara hidup dia.. Dia masih nak concentrate dengan family dia.. keja dia.. Plak tu, setiap kali aku tanya.. semua dia kata kawan. Kau nampak tak.. dia still searching tau.. Aku tak tahu la sejarah relationship Kak Ira dengan Lan, tapi aku nampak dia macam nak hold Kak Ira and in a same time.. dia carik orang lain.. yang lebih sesuai.."
"Ni pendapat peribadi ke fact.."
"Pendapat peribadi dari seorang lelaki.. Berdasarkan apa yang aku tengok.. Kalau dia nak serius.. Dia dah lama buat proper plan untuk Kak Ira dengan dia. Diorang kenal dah lama. Lagipun mak Lan kenal Kak Ira.. So apa susahnya. Tapi dia hold je kan.. hang je macam tak ada apa-apa.. Betul tak apa aku cakap? Abang Lan dah nak masuk 29 tau.. Bukan awal 20-an lagi..Tapi kalau kau taknak follow pun takpe.. Sebab ini pendapat peribadi aku la. Sebab kalau aku la.. Kalau aku nak serius dengan sesapa pun.. Aku taknak buang masa, buang duit.. Sebab tu aku cakap.. He still searching for someone that suits him. Dan mungkin Kak Ira bukan orangnya."

Aku terdiam mendengar kata-kata Hafiz. Aku pun pernah dengar dari mulut Deen. Lelaki kalau nak, dia akan usaha! Kecuali lelaki itu pemalu, namun dia masih boleh menggunakan orang tengah.
"Kau boleh abaikan last statement aku Sya.. Sebab tak adil juga aku nak menilai dia.. sebab aku tengok dia sebulan lebih je. Kebetulan plak dia tak outstation. Kalau outstation mungkin lain ceritanya. Mungkin Lan tidak seperti aku.. Mungkin approach Lan lain."
Tersenyum aku mendengar kata-kata Hafiz. Hebat sungguh dia.. dari pemerhatian yang hanya sebulan, dia sudah memerhatikan setiap inci gerak-geri abang Lan.
"Thanks Fiz.. Budi kau susah aku nak balas.."
"Hmm what friends are for Sya.. Kau pun bukan tak pernah tolong aku.. Ingat dulu masa aku takde duit kat U dulu, kau kasik aku pinjam.. kalau nak tunggu loan keluar.. kebulur la aku tak makan.."
"Alah.. tu takde benda la.."
"Tanya skett.. Mana kau tahu abang Lan pernah g ikut mak dia g Carrefour?"
"Apa lagi sms la.. Kadang-kadang aku call.. Tapi susah gak nak carik alasan kenapa aku call dia. Kadang-kadang aku buat-buat salah call dia.. Tapi takpela.. aku niat nak tolong orang jek.."
"Thanks Fiz.. Thanks so much.."

0 Comments:

Post a Comment

<< Home