Guys Are Too Demanding ??!!

::: A story of a house where lived 3 girls named SYA :::
An appreciation to my fren, UsE for the effort, in designing this blog

Monday, June 28, 2004

Guys Are Too Demanding
:: Episode 45 - SYAFIKA story ::

Sepanjang hari dia begitu sibuk sehingga tidak menyedari terdapat miss call dan sms. Apabila diperiksa, rupanya nombor Deen tertera dengan sms memberitahu dia berada di Kinokuniya KLCC menemani adiknya mencari buku. Ku periksa masa yang tertera ternyata sudah 2 jam berlalu. Deen bertanya adakah dia mahu bertemu dengannya.

A'kum Deen, Nani shiteru no?! Sumimasen.. Sya tak perasan Deen call. Still at KLCC? If so, meet u there 530. Will b there after ofis hr.

No Deen ditekan, dan tidak lama selepas itu ada incoming sms.

W'kum salam.. Its ok! Still here. ok, meet u at Kino. call Deen when u arrive. Take care

Hmm jumpa Deen petang ini. Kawannya yang cukup baik itu memang gila buku. Sudah pastinya dia sanggup duduk berjam-jam di situ. Selepas menunaikan solat Asar, dia bergegas ke LRT stesyen. Langkahnya dipercepatkan ketika hampir sampai ke LRT Ampang Park. Stesyen KLCC yang hanya memakan beberapa minit dari Ampang Park dirasakan cukup jauh.

Macam tidak percaya ketika dia sudah berada di hadapan Deen. Pemuda itu.. Cakap pun tidak pandang mata. Bukannya sombong, tetapi dia sememangnya pemalu. Sementara menanti Deen membayar harga buku, aku berbual dengan adik Deen, Syahida yang merupakan seorang pelajar jurusan perubatan. Tidak lama, kami sudah beredar meninggalkan Kinokuniya menuju ke tempat makan. Setelah penat memikirkan tempat, akhirnya kami mengambil keputusan untuk duduk di San Francisco KLCC. Teringat Kak Ris ketika dia duduk di situ. Kak Ris suka chocolate blended San Francis.

"Nak apa Deen, Syahida.. My treat..""Eh apa plak Sya.. Deen la belanja. Macamana perempuan belanja lelaki plak ni.."
"Hmm lain kali la Deen belanja. Lepas Deen dapat kerja.. Nak apa.. Sya g order."
"Minum je la Sya.. Kita minum je la Syahida.. Apa-apa pun boleh.."
"Apa-apa pun boleh takde la dalam menu Deen.."

Syahida sudah mula gelak.
"Hai buat lawak la plak dia ni.."

Setelah itu, kami berbual bercerita tentang kehidupan masing-masing. Aku hanya tersenyum sahaja ketika Deen mengeluh dengan keadaan jalanraya di KL. Sudahla banyak perubahan, asyik jam sahaja. Aku dan Syahida sudah boleh berbual mesra. Sepanjang itu, telefon Deen asyik berdering, dan setiap kali itu aku mengangkat kening kepada Syahida.

"Sorry Sya.. Macam ni la Deen. Jadi free-kaunselor.."
"Susah jugak ek ramai peminat.. "
"Apa lak peminat..."
"Si dia tak call?"
Aku sudah mula mengusik.
"Hmm yang last tadi tu dia la.. Biasala Sya.. Kena convince dia.. Dia asyik risaukan kita jek.."

Hmm.. kalau aku pun sure risau. Dah la good-looking, soft spoken plak tu. Kalau cakap, best je dengar.. mana la ramai orang tak cair.. Lewat petang, kami meninggalkan Suria KLCC. Deen dan adiknya beriya-iya mahu menghantarku ke KL Sentral namun aku menolak dengan baik. Sememangnya aku ke yang malu dengan Deen dan Syahida? Hehehe.. Nasib dah ada makwe.. kalau tak, dah lama aku ngorat.. hehehe.. Macam la aku ni berani nak ngorat lelaki.. Isk bukan aku la..

0 Comments:

Post a Comment

<< Home