Guys Are Too Demanding ??!!

::: A story of a house where lived 3 girls named SYA :::
An appreciation to my fren, UsE for the effort, in designing this blog

Saturday, June 26, 2004

Guys Are Too Demanding
:: Episode 41 - RISYA story ::

"Arin tanya skett?"
"Ha.. apa hal?"
Dia sedang tenang memandu.
"Kau tak minat ke dengan si Fika tu Arin? Minat dah sama dah.. Kereta, Japanese food.. Music pun sama.. okla camtu.. Kalau kau berkenan, aku boleh tolong.. "
"Hmm memang berkenan. Dari aku mula kenal dia lagi. Dia tu memang ok.. Tapi ada satu je tak oknya.."
"Apa lagi? Ada yang tak cukup? Demand tul la kau ni Arin."
"Fika tu orang Johor kan? Tu yang tak ok tu.. Kalau tak.. sure takde salah.."
"Orang Johor?? Kenapa plak.."
"Mak aku.. Dia suruh aku carik orang Ganu gak.. "
"Ha carikla.. Kalau dah macam tu.. Takkan la takde yang berkenan.."
"Masalah la Fika.. Aku kerja kat sini.. Susah skett la nak carik.. Sebab tu la aku membujang sampai skrang ni ha.. Aku ni nama je orang Ganu.. tapi lahir jek.. dari sekolah rendah sampai uni.. ni sampai kerja.. mana pernah duk Ganu. Ayah aku pencen baru duk KT tu... Pastu mak aku suruh carik orang sana.. Aduhai payah betul.."

Oh itu rupanya ceritanya.. Patutla Arin masih sendiri.
"Susah jugak ek.."
"Susah.. Aku pernah berkenan dengan orang dulu. Member satu uni kat liverpool dulu.. Tapi.. Orang sini.. mak aku bagi reason minah tu anak orang berada.. takut tak boleh sesuaikan diri.. tapi lama-lama baru aku tahu sebab utamanya.."

Arin terus menceritakan kisahnya. Sian Arin, serba salah pula dia.. Bak diluah mati mak, ditelan mati bapak. Dia termenung panjang setelah bercerita.
"Kau suruh la mak kau carik Rin.."
"Dah.. ada la 3,4 orang.. Tapi aku tak berkenan.. Susah nak carik orang yang paham kita Sya.. Lagi2 orang yang selalu sibuk and outstation macam kita ni.. Aku bukannya memilih sangat Sya.. Aku ni bukannya bagus sangat pun nak memilih.. Cuma kalau awal2 lagi takde sefahaman.. Susah gak.. Ada tu, nak kita selalu contact dia.. call dia.. Kita lak sibuk.. Kadang tak angkat tepon.. Kadang kalau angkat pun, kejab je.. Aku cakapla aku sibuk.. Dah merajuk.. Ingat yang bukan2.. Padahal baru kawan je tu.. Camner tu Sya.. Tu yang aku harap sangat nak jumpa orang macam kau Sya.. yang leh paham.. Aku ingat lagi dulu kalau kau call Miri.. Kau tak kisah pun Miri tak angkat.. or angkat kejab, then cakap bz.. kau paham.. Tu yang aku pelik dengan Miri tu.. Apa lagi la yang dia nak ntah la..? "

Aku diam. Jauh di sudut hati, ternyata aku sedih. Tak cukup baik kah aku?
"Mungkin tu pun one faktor.. Or aku agaknya masih tak boleh lupakan first makwe aku.. Dia macam Fika tau. Aku tahu Fika tu jenis keras hati dan suka tolong orang. Pastu macam kau cakap la.. Banyak minat sama.. Aku harap-harap sangatla dia tu orang Ganu.. Tapi bila dia start keluar 'ek' je tu.. hmm takyah tanyala.. confirm orang Johor."
Aku tersenyum. Cuba melindungi perasaan sedihku.
"Aku harap one day kau akan jumpa orang tu Rin.. Maybe satu hari nanti, mak kau akan paham.. Tak semestinya orang Ganu untuk jadi menantu dia.."
"Hmm kalau hari tu sampai la kan.. Aku start la ngorat si Fika tu.. heheheeheh.. Hari-hari aku ajak dia keluar makan Japanese food."

"Kau tu apa citer? Syed Nahar tak call?"
"Apa tetiba je bukak citer si Nahar tu?"
"Aku tanya jek.. Kau tahu Sya.. Kau je yang tak pandang orang lain. Miri ajela kalau kau tu! Ramai sebenarnya yang syok kat kau .."
"Pandaila kau.."
"Iye.. Tadi je dah ada sorang?"
"Sapa? Kau jangan sebut nama Haikal sudahla Arin.."

Aku cuba gelak perlahan. Oh tolonglah jangan air mata ini tumpah di hadapan Arin.
"Kau boleh tahu sapa.. Takkanla tadi kau tak nampak.."
"Eh kau ni Rin.. Nak cakap, cakap jela.. Isk.. saje je nak usik aku.."
"Ait.. marah tu... Sorry Sya.. Aku saje jek.. Tapi sungguh Sya.. Kau tak caya tanya Zizi.. Mamat tu pernah satu projek dengan Zizi.. Dia minat kat kau Sya. Silap hemat.. Datuk pun tahu!"
"Hmm malasla nak layan kau.. Cepatla Rin.. Sian Fika tengah tunggu aku tu!"

Mendengar nama Fika disebut, Arin terus menekan minyak, menyusup di celah-celah kereta yang sedang banyak memenuhi jalanraya.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home