Guys Are Too Demanding ??!!

::: A story of a house where lived 3 girls named SYA :::
An appreciation to my fren, UsE for the effort, in designing this blog

Tuesday, June 29, 2004

Guys Are Too Demanding
:: Episode 46 - SYAHIRA story ::

Aku meneliti organizer di atas meja. Setelah mendapat panggilan telefon dari Bahagian Latihan, terus dia mencapai organizer kesayangannya hadiah dari Fika dan Risya. Mencatat tarikh pemergiannya. Tidak lama setelah itu, telefonnya berdering lagi. Akmal. Lelaki itu tidak jemu-jemu menelefonnya. Hmm alangkah baiknya kalau Lan begitu. Seminggu dia tidak menelefon, jangan haraplah Lan akan menelefon bertanya khabar. Pernah juga dia memberi sms, namun tidak berbalas. Dia cuba menelefon, namun mesin yang menjawab. Berkali-kali dia cuba memujuk diri supaya menerima keadaan Lan seadanya namun sukarnya menyakinkan diri sendiri. Mungkin benar andaian rakan Fika.. Lan, Sya akan pergi dari hidup Lan kalau benar Lan tidak mahu. Namun kenapa tidak mahu berterus terang. Sya boleh terima. Aku serahkan segalanya pada Tuhan kerana dia sudah berdoa untuk diberi petunjuk.

Kalau segalanya berjalan lancar, aku akan berlepas ke India dalam masa 3 bulan lagi. Pasport antarabangsanya akan siap minggu depan. Selepas ini menanti visa dan tiket sahaja, dan selepas itu dia terus akan meninggalkan bumi Malaysia buat beberapa ketika. Ketukan pintu kedengaran, dan ketika dia membuka pintu, tersembul wajah anak-anak muridnya di tahun akhir. Lebih 10 orang.. sehinggakan hampir tidak muat biliknya. Semuanya datang untuk meminta maaf dan mengucapkan selamat tinggal. Hilang semua kesedihan hatinya melihat gelagat anak-anak muridnya.

"Cik Sya nanti makan nasik minyak janganlah buat-buat lupa jemput kami..." Tersirap jua darahku mendengarnya. Aku cuba tersenyum. Anak muridku itu tersenyum sumbing malu-malu apabila dia disinggung oleh rakan disebelahnya.
"Cik Sya jangan layan dia tu.. Celupar la mulut.."
"Eh apa plak.."
"Ha sudah-sudah.. InsyaAllah.. kalau ada nanti, saya jemputlah.. tapi korang semua kena angkat dulang hidang boleh.. layan tetamu..""Kalau tak keja lagi oklah Cik Sya..."


Bilik itu kembali sunyi apabila mereka pulang. Aku mengeluh berat. Hmm.. bukan sahaja mereka, parentnya, adik beradiknya sudah bertanya tentang hal ini. Bukan dia tidak mahu, bukan dia memilih (seperti yang dikatakan oleh ramai rakan-rakannya).. cuma dia mungkin tersilap menyukai lelaki itu. Dan mungkin juga.. lelaki itu bukan orangnya. Dia tahu satu hari nanti dia akan dapat menerima hakikat yang dia dan Lan tiada jodoh untuk bersama.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home