Guys Are Too Demanding ??!!

::: A story of a house where lived 3 girls named SYA :::
An appreciation to my fren, UsE for the effort, in designing this blog

Friday, July 02, 2004

Guys Are Too Demanding
:: Episode 48 - SYAFIKA story ::

AN OLD FRIEND

Sampai di Cititel Penang sudah menunjukkan jam 11 malam. Letihnya Tuhan sahaja yang tahu. Geram juga dengan pegawai PTD yang mengikutnya itu. Pandai-pandai pulak dia menempah kereta untuk menghantar mereka ke Pulau Pinang. Kan lebih baik menaiki kapalterbang, tidak la perlu berpenat-penat seperti ini. Alasannya server tidak begitu selamat dibawa dengan kapal terbang. Aduhai, letih juga dia melayan karenah pegawai senior yang kurang celik IT, tetapi berlagak pandai dalam semua hal. Kalau macam tu, orang beli server kena pakai jalan darat aje agaknya. Lainla kalau pack lebih kurang je. Esok pagi dah nak start kerja. Isk sabar jela..

Dalam keletihan itu, digagahkan juga membuka laptopnya. Kalau boleh dia mahu bersedia untuk esok. Dia cuba membuat capaian ke web yang akan dilancarkan esok. Alhamdulillah boleh.. Moga-moga esok tiadalah masalah.. Kalau tidak penat lelah teamnya terbuang begitu sahaja. Ketika hendak mematikan talian dial-up itu, dia menyedari ada pop-up icon dari MSN Messengernya. Julian! Teman sekelasnya yang sedang menuntut di Urbana-Champaign, US sedang online. Alamak, lamanya tak dengar khabar mamat ni.. Dia cuba memberi private message kepada Julian.

FIKA : Hi.. How r u? Lamanya tak dengar berita..
Lama dia menanti jawapan dari Julian, sehingga dia sudah ingin menutup talian dial-up... Tiba-tiba pop up window itu menyala biru.
JULIAN : Hi.. fine TQ. How r u then.. Where r u?
FIKA : Well.. fine.. tq.. bit tired. Im in penang.. Oustation.. Tomorroe we will have some launching here. So where r u now? Still there.. US? Or has comin back to mesia?
JULIAN : US.. Still have something to do b4 goin back .. U r launching something? what is it?

FIKA : U r coming back? cool.. when?
FIKA : Oh bout the launchin.. Its a website actually.. our branches.. link to the main website..

JULIAN : Not sure yet.. Got a lot of things to b settled down first
JULIAN : What time is it now.. I think its almost midnite there rite.. y u still awake?
FIKA : Yeah.. its 12.30 now.. Im dead tired.. but need to prepare something for tomorrow..
JULIAN : Oh poor u..
FIKA : what to do.. anyway thanks.. how bout u.. still with ur group?
JULIAN : U mean my underground group? well.. not too often now.. tide with my study etc..

JULIAN : just play sometimes to kill my time.. or play for any invitation to play..
FIKA : i luv to talk to u.. but i have to sleep now.. talk to u later la ek.. mebbe some other time
JULIAN : Yeah.. do take care then..
FIKA : u too..
JULIAN : Sleep tite.. All the best for tomorrow..
FIKA : Thanks.. bye..

Talian diputuskan. Dia cuba melelapkan mata namun gagal. Dia benci keseorangan namun itulah yang dihadapinya sekiranya pergi outstation. Rindunya pada semua orang.. Mama.. arwah abah.. Abang Ngah.. Abang Cik.. Mak Jah.. Kak Ris tengah buat apa ek.. Dia tahu gadis itu selalu menangis sebelum tidur.. Juga sering menangis setiap kali berdoa di tikar sembahyang. Kesian dia.. Puas dinasihati, tapi kebal sungguh perasaan Kak Ris pada Miri. Apa yang boleh ditolongnya selain dia hanya mampu berdoa. Moga dia ditemukan dengan orang yang boleh menghargai dirinya. Bukan seperti Miri. Kak Ira pun moga diberikan petunjuk. Dirinya? Dirinya cukuplah kalau dapat membahagiakan semua yang berada di sekelilingnya. Itulah kebahagiannya.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home