Guys Are Too Demanding ??!!

::: A story of a house where lived 3 girls named SYA :::
An appreciation to my fren, UsE for the effort, in designing this blog

Friday, July 16, 2004

Guys Are Too Demanding
:: Episode 61 - SYAFIKA story ::

Ketika keluar dari pintu utama Hospital Pakar Ampang Puteri itu, selepas melawat Kak Ris, seperti kelihatan kelibat lelaki yang dikenali.. Namun ketika aku menoleh kembali, lelaki itu telah hilang dari pandangan. Sudahnya, dia termagu sendiri.. Abang Cik?? Tapi mungkin bukan dia.. Seringkali imaginasi menguasai diri, sehinggakan mana-mana lelaki yang berambut panjang, akan membuatkannya teringankan abang Cik.

Ketika sampai di rumah, Kak Ira ku lihat begitu sibuk menguruskan urusan pemergiannya berkursus ke luar negara. Ku beritahu aku akan keluar ke pameran buku di Kelana Jaya bersama Deen. Cadangnya aku akan park kereta di ERL, naik ERL ke KL Sentral, dan transit putra LRT ke Kelana Jaya. Deen akan menjemputku di LRT Kelana Jaya. Ketika dia masuk ke dalam kereta Honda Integra milik Deen, aku tiba-tiba jadi malu. Ku rasa inilah kali pertama dia dijemput dan keluar berdua dengan lelaki selain Fong dan abang-abangnya. Setelah sekian lama.

Melihat jejaka itu di depan mata, seakan ada satu kuasa yang merapatkan mereka. Kenapa ya? Mungkin kami ada keserasian. Atau mungkin memang mempunyai tarikan. Cuma aku seolah tiada perasaan ketika berada di pameran buku itu. Manakan tidak, aku memang tidak gemar membaca buku. Haha, satu perkara yang amat berbeza antara aku dan Deen, kerana dia seolah-olah mencipta dunianya sendiri dengan meneliti buku-buku di dalam pameran buku itu. Ku tahu Deen suka menulis. Kerana itu dia perlu banyak membaca. Hasil tulisannya halus dan berseni, dan dari situla kami berkenalan.

Aku menghadiahkannya senyuman apabila melihat dia terjegat di hadapan mata.

"Sya nak g minum dulu atau terus balik?"
"Both can, but Im not in hurry. Deen?"
"Hmm Deen quite free .. Nak Deen antarkan balik ??"
"Ikut Deen la.. kat lrt pun ok.."

Kami berpakat untuk solat Asar dulu sebelum bergerak meninggalkan dewan itu. Sepanjang perjalanan, kami berbual panjang, bertukar-tukar cerita, dari satu cerita ke satu cerita. Terpercik juga rasa gembira petang itu, yang mana ku rasakan tidak pernah segembira itu sudah sekian lama. Mungkin sudah masanya aku melupakan Fong, terus dalam kamus hidupku, dan mula mengenali lelaki-lelaki lain. Mungkin bukan Deen walaupun ketika itu baru ku tahu Deen sudah kembali single. Tapi aku tidak yakin dengan diriku. Dengan melihat cara Deen melayan perempuan, penuh hormat dan kemesraan, dan tidak melebihi batas-batas pergaulan, ku yakin dia diminati ramai. Teringat pada Abang Cik dan Abang Ngah. Cukup pandai melayan kawan-kawan perempuan. Sehingga satu tahap, ada yang sudah jatuh hati.

Kami berjalan-jalan di sekeliling Putrajaya, dari kawasan Masjid hinggala bangunan istana di atas bukit.

Lelaki itu cukup baik. Dia mengakui tidak pernah keluar berdua-duaan dengan perempuan. Walaupun aku jua tidak begitu sudah sekian lama, aku hanya mendiamkan diri. Kali terakhir ialah 6 tahun lalu, ketika keluar bersama Fong ke Jalan TAR untuk membeli tudung. Itupun kerana Fong pulang dari UK. Penjelasannya buat ku mengerti. Hey Sya, kau bukan pilihanku? Agaknya itu yang berdetik di hati Deen. Gadis impiannnya pasti yang bertudung labuh, berpakaian kurung sepanjang masa. Namun itu bukan soalnya. Soalnya sekarang, Deen telah mengingatkan dia tentang Fong, dan itu membuatkannya lebih sedih.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home